pátek 20. srpna 2010

Volby do místních zastupitelstev v říjnu 2010– proč jsem se rozhodl kandidovat

Jak možná víte, jsem od roku 2006 předsedou osadního výboru v Úhercích při Městském úřadu v Dobrovici. Nebudu rozebírat fakt, že jsem k této funkci přišel jako slepý k houslím, přesto jsem se během tohoto období snažil co nejvíce sledovat dění na MÚ a ovlivňovat věci týkající se naší obce – nakolik úspěšně nebo neúspěšně musíte posoudit sami. Za těch několik let jsem získal základní přehled o fungování místní samosprávy a také pocit, že místní části spadající pod Dobrovici jsou často ve svých nárocích a požadavcích kráceny a naopak město Dobrovice je preferováno (jenom za poslední dva roky zde bylo proinvestováno hodně přes 200 mil. Kč). Samozřejmě je třeba vzít v potaz, že zajišťuje servis pro celý region (školství, technické služby, chod města atd.).

Jako osadní výbor nijak nemůžeme rozhodování MÚ aktivně ovlivňovat, pouze podávat návrhy. Postupně jsem tedy dospěl k názoru, že by bylo dobré mít možnost zapojit se přímo do rozhodovacího procesu. Potěšilo mě, že si mého snažení všimli i lidé zabývající se komunální politikou. Nejprve jsem byl s nabídkou kandidovat v podzimních komunálních volbách osloven ČSSD. Protože mám dost zásadní problém s politikou této strany, tuto nabídku jsem odmítnul. Potom jsem byl osloven i ODS. Přestože mám výhrady zejména k dřívějšímu personálnímu obsazení na nejvyšších postech a napojení na byznys na celostátní i regionální úrovni, nabídku jsem přijal. Nezdá se mi, že by v místních podmínkách podobné nešvary existovaly. Nakonec jsem dostal i nabídku od TOP09, kterou jsem tedy bohužel musel odmítnout. Toto mě celkem mrzí, protože jsem tuto stranu podporoval ve sněmovních volbách a její program je mi nejbližší. Poté, co se v médiích začaly objevovat zprávy o masivním přílivu různých kariéristů do TOP09, jsem nechtěl sám tuto stranu kontaktovat, abych nebyl považován za takovouto osobu.

Podle předběžných informací bych měl být zařazen na čtvrtém místě kandidátní listiny, jako jediný nestraník mezi prvními sedmi, což je nad očekávání dobrá pozice. Ani ta však v závislosti na volebním výsledku celé strany a zejména množstvím preferenčních hlasů nemusí stačit pro zvolení do zastupitelstva. K tomu bude potřeba mnoho preferenčních křížků na volebních lístcích, takže tento můj počin beru i jako jakýsi test, jestli mám vaši důvěru. Konkurence je velká – kromě lidí pracujících v současném zastupitelstvu třeba bývalá senátorka paní Filipová a další výrazné postavy regionu.

Přestože se svojí politickou orientací nijak netajím, nechci do žádné strany vstupovat, takže budu kandidovat jako nezávislý kandidát. Tím se nebudu cítit vázán stranickými zájmy, pokud by byly v rozporu s mým přesvědčením. Přesto na dosavadních pracovních setkáních jsou moje připomínky k volebnímu programu brány v potaz, snažím se samozřejmě ovlivnit zejména budoucí pozici místních částí.

Je třeba říct, že hlas jednoho zastupitele je pouze jednou patnáctinou hlasů zastupitelstva. Navíc často je možnost rozhodování velmi omezená zejména finančními mantinely a je potřeba na problémy nazírat z různých úhlů pohledu. Pokud by se mi podařilo být do zastupitelstva zvolen, vždy bych jednal podle svého nejlepšího svědomí. Myslím, že ti z vás, kteří mě znají, věří, že v tomto směru nemám žádné vedlejší pohnutky.

Pokud si myslíte, že bych mohl být tím, kdo by vás měl v zastupitelstvu zastupovat, vyberte prosím v říjnových komunálních volbách naši kandidátku a dejte mi svůj preferenční hlas. Ať bude výsledek jakýkoli, slibuji, že se pokusím vaši důvěru nezklamat.

Žádné komentáře:

Okomentovat