úterý 3. srpna 2010

Glosy - změna financování obcí, dálnice D1

Opět dotace

Nedávno jsem se zde zamýšlel nad různými úskalími dotací. Potěšilo mě, že nově zvolená politická reprezentace má na věc podobný názor (zde). Jenom mám trochu obavy, že tato myšlenka zapadne ve vzájemných dohadech v koalici a za přispění lobbingu těch, kdo si ze současného systému udělali dojnou krávu.

Jak to vypadá na D1

Dálnice používám minimálně, dokonce až do loňského roku jsem si nekupoval dálniční známku. Když už, tak jsem se pohyboval především po dálnici Praha – Liberec, popřípadě služebně po dálnicích v západní Evropě. Cestou na dovolenou jsem letos po dlouhé době použil naši páteřní dálnici D1 v úseku Jihlava – Vyškov. Opravdu krásný zážitek! Značná část vedla po betonovém povrchu, kde každá dilatační spára působí jako rána beranidlem do podvozku a kde musíte držet zuby silou skousnuté, protože jinak vám cvakají tak silně, že hrozí oštípání zubní skloviny. Myslím, že by bylo vhodné zhruba každých 10 km nainstalovat billboard s omluvou za stav dálnice, zrušit povinnost mít dálniční známku a toho, kdo úspěšně inkriminovaný úsek překoná, odměnit třeba obědem (nebo slevou na výměnu tlumičů). A to ještě můžu mluvit o štěstí, že nás nepotkala žádná zácpa, přestože dopravních omezení bylo hned několik.


Žádné komentáře:

Okomentovat